Biurowość w czasach pandemii. Wpływ epidemii Covid-19 na informatyzację biurowości w administracji publicznej

Jednostki objęte badaniem

Badanie objęło trzy grupy badawcze:

  • 39 jednostek pracujących w trybie tradycyjnym, które zdeklarowały brak wspomagania systemami teleinformatycznymi w pracy (w tym 28 urzędów gminy, 6 urzędów miejskich, 2 urzędy miasta i gminy, 3 starostwa powiatowe) w 15 województwach.
  • 43 jednostki organizacyjne z 16 województw, które – według deklaracji – działały w systemie tradycyjnym, ale wykonywanie czynności kancelaryjnych i wewnętrzny obieg pism wspomagały narzędziem informatycznym (EZD PUW lub innym)
  • 29 jednostek organizacyjnych, w których  pełne wdrożenie EZD nastąpiło przed wybuchem epidemii COVID-19. Na tę grupę złożyły się: 3 urzędy gminy, 5 urzędów miejskich, 4 starostwa powiatowe, 4 urzędy marszałkowskie oraz 13 urzędów wojewódzkich. Dodatkowo skontaktowano się z grupą 23 podmiotów (11 urzędów gmin, 2 urzędy miejskie, 10 starostw powiatowych), w których zdecydowano o wdrożeniu systemu EZD po wybuchu epidemii koronawirusa SARS-CoV-2, tj. od marca 2020 r. 

W ramach projektu badawczego skontaktowano się z 134 podmiotami administracji samorządowej i rządowej w terenie. 

Biurowość w czasach pandemii. Wpływ epidemii Covid-19 na informatyzację biurowości w administracji publicznej